Sterowana regeneracja kości

Sterowana regeneracja kości polega na zastosowaniu  cieniutkiej membrany. Membrana stymuluje rozwój nowej tkanki kostnej i przyspiesza gojenie.

Zabiegi sterowanej regeneracji kości najczęściej stosowane są w przypadku stwierdzenia zaniku kości.

Ubytek kostny dotychczas dyskwalifikował pacjenta/ki do leczenia implantologicznego, ale dzięki przeprowadzenia zabiegu sterowanej regeneracji kości implantacja jest możliwa.

Zabieg rozpoczyna się podaniem znieczulenia miejscowego, które w dużym stopniu eliminuje ból i dyskomfort. Po usunięcia zęba oczyszczany jest dokładnie zębodół z zapalnie zmienionej i zakażonej tkanki. Następnie w zębodole precyzyjnie i bardzo delikatnie umieszczany jest materiał. Po umieszczeniu proszkowatego materiału  nakładana jest na zębodół delikatna membrana, zabezpieczająca obszar przeszczepu. W ostatnim etapie zabiegu dziąsło zaszywane jest nad gojącą się kością.

Operacje sterowanej regeneracji kości wykonywane są w KLINICE PLATINIUM.

Przez pierwsze kilka dni po zabiegu może wystąpić ból oraz opuchlizna. Stan taki może utrzymywać się nawet do 7-14 dni w zależności od organizmu. Ból, który ma charakter tzw. tępy można minimalizować poprzez odpowiednie przyjmowanie leków przeciwbólowych przepisanych przez lekarza. Obrzęk i opuchliznę można okładać zimnymi opatrunkami od strony zewnętrznej. Okres gojenia dziąsła trwa z reguły około 6 tygodni.

Po zabiegu pacjent/ka otrzymuje dokładne instrukcje jak pielęgnować obszar pooperacyjny. Zalecenia dotyczą przede wszystkim:

• utrzymania pola operacyjnego w czystości,
  • codziennego szczotkowania i nitkowania zębów,
  • płukania jamy ustnej specjalnym płynem przepisanym przez lekarza,
  • zażywania odpowiednich leków przepisanych przez lekarza (w tym antybiotyków, jeśli zajedzie taka potrzeba).

Chcesz umówić się na wizytę? Masz pytania o leczenie?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas: